bismillah......

KoTak H❤Ti-since 26 february 2010
Super Happy Smiley

blog berselawat..!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Assalamualaikum...
insyaAllah N alhamdulillah sihat semuanya. sebelum meneruskan kata, elok rasanya aku mulakan dengan berselawat ke atas kekasih Allah SWT iaitu nabi Muhammad saw, Rasul junjungan..!


"Allahumasoli'ala Muhammad wa 'alaa ali Muhummad, kamaa salaita'alaa Ibrahim wa 'ala ali Ibrahim,Wa bareek 'ala Muhammad wa ali Muhammad, Kama barakta Ibrahim wa 'ali Ibrahim, fil'alamiin innakahameeddom majeed"


"Ya Allah! Anugerahkanlah Kesejahteraan atas Muhammad dan keluarga Muhammad sebagaimana Engkau telah anugerahkan kesejahteraan ke atas Ibrahim dan keluarga Ibrahim dan berkatilah Muhammad dan keluarga Muhammad sebagaimana yang Engkau telah berkati Ibrahim dan keluarga Ibrahim. sesungguhnya Engkau Maha terpuji dan Maha Tinggi"

aku tak nak banyak merapu meraban kat entry kali nie. so, straight to the point, k. as yang korang tahu, 12 Rabiul Awal 1433 Hijrah, hari nie, merupakan ulangtahun kelahiran Rasulullah saw.Rasanya, antara banyak-banyak tahun selama hampir 20 tahun aku hidup menumpang di atas muka bumi Allah SWT yang luas nie, rasanya, sambutan maulidur Rasul kali ini amat bermakna dalam kamus hidup aku sebagai umat Rasulullah. Betapa kurangnya penghayatan aku sebelum ini. amat rugi rasanya. sungguh ! amat terhiris dan sedih rasanya. banyangkan, hampir 20 tahun aku di beri nikmat menyedut gas yang bernama oksigen untuk meneruskan sebuah yang bernama kehidupan, begitu banyak sekali kekhilafan dan kejahilan aku sendiri dalam menghayati dan mengenal manusia sempurna yang pernah wujud di muka bumi ini. astarghfirullah.
seperti biasa, sempena sambutan maulidur Rasul, terdapat begitu banyak sekali program yang dianjurkan. namun, sejauh manakan keberkesanan sesebuah program yang dianjurkan terhadap jiwa makhluk yang bernama manusia?.. ok, abaikan dahulu soalan itu. yang penting, masih ada pihak yang mampu dan mahu menganjurkan pelbagai program untuk mengingati Rasulullah. semoga ianya tidak sia-sia dan di pandang oleh Allah SWT dan juga kekasihnya, Rasulullah saw. suka untuk aku kongikan beberapa video yang aku rasakan begitu bermanfaat untuk aku dan barangkali juga untuk kalian. sama-samalah menghayati dan berselawat ke atas Rasul junjungan, nabi Muhammad saw. 



ya Rasulullah, kami merinduimu. layakkah aku untuk bertemu denganmu ya Rasulullah?..


ya Allah ! Betapa sayangnya Rasulullah kepada kita (ummatnya). sehingga ke hujung nyawapun, baginda masih memikirkan kita. bagaimana pula dengan kita?


jom berselawat..!

jom berselawat..!

jom berselawat..!

actually, 3 video berselawat versi Raihan nie, ade kat track aku (kat sebelah kanan nih..!*tik-tik-tik~sambil jari menunjuk ke sebelah kanan nie..hihi*background sound)

p/s: mungkin penyusunan kata dan perkataan dan penceritaan aku kat entry nie, agak berterabur bersepah, tapi, main poinnye jom lah sama-sama kita menghayati islam dan mengenal insan terpilih yang sempurnanya diakui, iaitu Rasulullah saw dengan lebih details agar bertambah kecintaan kita kepadanya. then, pasal video berselawat tu, aku suke versi selawat dari kumpulan raihan, so, aku masukkan video kumpulan dyerang je. kalo korang tak berape berkenan, korang bukak tab baru, p taip selawat/berselawat and search. nak search kat youtube lagi senang. korang carik la versi ape yang korang nak, k..hmm...jangan mase maulidur Rasul jek nak berselawat. praktikalkan, hari-hari, tau..! kata sayang Rasulullah.! insyaAllah, sama-sama kita praktikalkan.
blog berselawat..! jom berselawat wahai sahabat sedunia belogku..^_^

akhir kata dari perindu cinta Allah dan Rasulullah;

Assalamualaikum..



No comments: