bismillah......

KoTak H❤Ti-since 26 february 2010
Super Happy Smiley

sulaman kasih ^_^

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Assalamualaikum...

actually, title entry nie, hype-ball sikit..haha..nak tahu, mendenye..~layannnn...hohoho
alhamdulillah, sekarang nie, kire dah masuk pertengahan cuti..huhu
lagi 4 hari, akan masuk class balik..T,T
insyaAllah, sempat dan masih lagi diberi nikmat nyawa hendaknya..
mohon juga ditetapkan nikmat islam dan dipertingkatkan nikmat iman..ameen..
hmm..sepanjang cuti nih, rutin aku boleh dikatakan sama..
tapi, hari nie, aku ade 1 pengalaman yang sangat menarik..
pagi-pagi lagi, aku dapat tahu ade kursus sulaman bertempat di dewan suarah samarahan..
( dekat je kot dengan rumah aku..hoho )
siap-siap je, kedengaran hon kereta memekik terlolong mintak tolong oleh mak cik aku dari luar rumah
( takkan dari dalam rumah,kot..hoho )
tanpa bekfes aku melangkah dengan agak lembab bersemangat sedikit..
kursus khas tok 20 peserta, anjuran PBB
setiba sahaja ke dewan suarah, kelihatan paluan kompang serta red karpet beberapa orang makcik-makcik baya mak aku N hanya sedikit manusia yang masih dara macam aku..hohoho..
yang turut serta, beberapa puloh orang dari kampung terdekat.
mak cik-mak cik nye..
honestly, kebanyakkannye mak cik yang join nie,
kawan mak aku gak..
( adoi..kene sopan2 nih..haha )
kawan aku sebelah rumah pong join gak..sebaya aku,la..
nak tahu macam mane dye punye seronok n bestnye kursrs nih?..
haa..tengok je la pics nye..
( tapi soe la ye..pics nye, x banyak sangat..macam segan plak nak tangkap pic..yang nie, pong, macam aku sorang jek yang ss tangkap pic..nasib bek laaa mak cik- mak cik group aku sporting..TQ )

haa...cantik tak?..cantik, kan?..kan3?..(~hoho masok bakul jap)
yang nie, aku lah yang buat..

bio nampak cket bungenye.. payah gak tau nak menyulamnye..tangan jari kene sume main peranan..
ade yang sampai berkali-kali bukak, kot..sian tol kat dyerang..alhamdulillah, aku sekali wat je, dah
jadik..mungkin aku minat, kot..hehe ( nampak n terserlah ke'kreative'an aku kat kat situ..hohoho)

wah..!memang terserlahlah kebersihan tuh..haha

yea yea..! dah siap batang nye..yang nie, aku punye, tau..huhu
then, after siapkan batangnye, p minum jap..so, aku ronda2 lorh..tengok group lain punye..

opss..! yang nie pon mak cik group aku yang punye..^_^
cantik, kan?

lupe plak nak habaq..actually, just ade 4 group jek..oleh sebab group aku lambat sampai n start, so, aku group 4..then yang kat atas nie, sulaman dari group 3..correction, ok..bungenye nie kaler purple..pencahayaan yang buat kalernye jadik blue mase tangkap pic..

ok..! yang nie lak, mak cik group 1 punye..kaler pink silau..hoho

waa..! advance la mak cik nih..siap sempat buat rose kecikkkk...yang nie, mak cik group 2 punye..
( bukan man belon punye..hohoho )

ok..after makan and rehat-rehat sambil main kejar-kejar macam kanak-kanak rebina,
kiterang sambung balik..
then, yea yea..! rose kecik aku pong dah siap..^

aku snap dekat cket..huhu..cantik tak??..hoho

nie, kawan sebelah umah aku punye..suke sangat tengok rose kecik 
waima, dah tak macam rose pada hakikatnye tu..hihi..honestly, comel..!

alhamdulillah..siap dah..!
tak sangka betoi yang aku buat sulaman nie..!rase macam nak nangis, jek..hohoho

ok ke ko..boleh ke aku pass kalo amik course nie nanti?..hehe

sepanjang wat sulaman nie, meja kiterang memang lah tersangat kemas n bersih..hohoho..

note..( x de idea dah nak cakap ape..hohoho )

ce teka..mane 1 aku punye...hohoho

^_^

haaa....macam-macam yang korang boleh wat kalo pandai wat sulaman nih..
contonhnye..nie,ha..


boleh wat duit, nih..sape2 yang nak tompah, boleh la call cik, no...hahaha...

ok,r...hope korang enjoy bace entry nih..
ingat agi pesan mak cik mase menyulam tadi..
" jangan pasrah/ mudah mengalah..usaha itu penting..!, walaupun menangis kite wat, jangan putus asa..!yakin lah, korang boleh buat.."
TQ to mak cik-mak cik yang sporting...
^_^

korang pasan, tak..dalam entry nie, aku banyak use word 'hohoho'
amboi...al maklum la baru lepas xmas..
hohoho...
tapi, hohoho nie, bkn stand for xmas, tau
~mama....nak hohoho..!( pandai2 la pikiq, no..hohoho )
akhir kata, assalamualaikum..

No comments: