bismillah......

KoTak H❤Ti-since 26 february 2010
Super Happy Smiley

Salam Aidil Adha ^_^


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Assalamualaikum...hehe

1st, op kos la aku nak ucap Selamat Hari Raya Aidil Adha..~sedih plak bila dengar tadbir raye berkumandang pada mlm raye yang sayu nih..sob sob sob

pagi-pagi lagi, aku dah pening kepala..sebab?..~nak fikir masak ape untuk raye esok?..haha.!..iyo la tu. 
Petang tadi, aku tolong kupas bawang, halia, lengkuas and etc. lepas tu, malam selepas maghrib tadi, masak-masak. hehe, aku tolong tengok je. mummy N abang aku la yang masak. baikkan abang aku?.Actually, aku yang kene masak-masak tapi, oleh kerana keterbaikkanhati dan kemuliaanjasad abang aku tu, aku tolong tengok N kupas kentang jek. Mummy aku jadik head chef..abang aku plak assistant chef..yang tak tahan nye, abang aku memekik jek kejenye.." YEA CHEF"..!.alah, angan-angan dalam citer korea la tu..puii..!..tapi, itulah yang memeriahkan suasana. ~meriah la sangat.! haha.!.. nak tahu masak ape?..haa..daging masak rendang plus ayam masak kari..terbaik,lahhh..!

2nd, alhamdulillah, result final sem lepas dah kuar semalam n lulus dapat 3p..~ok r tu, sebab aku bukan nye pandai sangat pun..

Alhamdulillah sebab aku dapat lulus sume..sebabnye, aku memang tak de confident langsung tok sem lepas..mengekalkan 3p untuk CGPA n GPA, memang bersyukur sangat-sangat. sebab, aku bukanlah dari golongan yang pandai,kan..and tahniah la to sahabat-sahabat yang berjaya dengan jayanyaa..yang lulus yang dekan yang tak berapa nak dekan..then, to yang sangkut, don be sad..try again n again k..pape pun, insyaAllah, nak tingkatkan usaha untuk sem depan. Waima, sem depan, merupakan sem teori. huh.! =,=' chaiyok2..! aja2..!

3th, alhamdulillah, semalam aku dapat 1 lagi berita super duper hyper happy, gumbira sangat2,tau..hehe..nak tahu ape?..haha..! aku bakal jadi 'ummi' next year..insyaAllah....~waaa...sukenyerr..!aku plak yang excited lebih,kan..haha..


Haha.."Ummi"?.. aku dah kawen ker tiba2 jek nak jadi ummi?? haha..tak de,lah. ibu saudara je. Actually, kakak aku dah sarat dah.. insyaAllah, hujung bulan 12 or awal bulan 1, lahirlah cucu sulung mummy aku merangkap anak saudara kandungku..haha..! then, semalam, abang aku menyampaikan 1 berita gumbira yang kak ipar aku pun tengah mengandung. InsyaAllah, sebulan lebih..lahirnya plak, insyaAllah bulan 7 tahun depan..waaa...!.excited la plak aku nih..haha..! bertambah lah ummat di muka bumi ni..semoga kalian yang bakal lahir tu, akan jadik yang soleh n solehah..excited aku memang dah tak dapat nak dibendung.alhamdulillah sangat-sangat..iyo,la..biasanya, aku dok menumpang kasih dari anak buah sepupu sepapat aku.so, teringan plak rasenye nak timang plus cubit-cubit pipi tomel-tomel anak buah kandung sendirik,kan..alhamdulillah..gumbira sakan..! tapi, macam pelik pun ade. ye la, macam mana agaknye kakak n abang aku jadi parent,ek?..haha.!~abaikan..
~korang perasan tak?..part nie, aku banyak gelak,kan..huh.! excited sangat lah tu..hahahaha..!


4rd, dalam bergumbira, pasti ada yang berduka..!~sob sob sob


sob sob sob..innalillah..nak tahu nape?.."laptop akuuu..!!!...laptop akuuuuuuuu...!!! laptop aku dah nazakkkk........!!" antara dialog yang kuar dari ususku..haha.!~mak ai, bunyik macam orang takde iman..huh..nauzubillah min zalik dah-dah....korang paham-paham lah ye..bila bukak je lappy tu, boleh juling mata woo...! screen la problem..kalo nak repair, musti ratus-ratus,kan. so, rasenye, nak beli baru je kot. tapi, arghh..!..~barang yang lepas hai jangan di kenang, haha..!  sekarang nie, aku just bole on9 guna phone or cilop laptop kakak aku. asal lah ko rosak semalam jugak..! aku check result, juling wooo..!!..huh!.puii ke tipuii betol la.huhu


haha..dah-dah. banyak plus panjang pulak aku merapu malam nih. padahal nak ucap selamat hari raya ja..
ucapan pun dah tertaip
merapu meraban merepek merapat...hah.!amik ko..seme aku dah TERtaip..
tangan pun suda lenguh
mata pun suda penat
jam pun dah lewat
akhir kata
assalamualaikum n Selamat Hari Raya Aidil Adha
bergumbira-bergumbira jugak punn..
tapi, janganlah lupa, pasti ada yang berduka..
berpada-pada lah ye punnn..hehe

p/s: malam nie kena tido awal, sobab besok kena bangun awal. jangan escape sembahyang raye tau..! tapi, subuh jangan dilupe kan pulak punnn...!^_^




2 comments:

Jom Makan said...

Slamat hari raya korban..kongsi2 la dging tu..hehe

yuy0 said...

selamat hari raye gak..!..bole2..nak kongsi lembu terus pun boleh gak..hahaha..